IGNOU RE-REGISTRATION

IGNOU RE-REGISTRATION

  • The university has started the IGNOU July 2023 re-registration process on November 14, 2022.

  • Candidates can check the IGNOU re-registration status after the 30 days of submitting the form.

  • The IGNOU re-registration 2023 process is only for the students who are already admitted in any undergraduate and postgraduate courses offered at the university.

  • The students who stay in the foreign countries can apply for IGNOU 2023 re-registration in online mode.

  • In any case where a candidate makes two fee payments for one application form then the university will refund one application fee to the same banking account.

  • Candidates are advised to contact the respective regional centre if they do not receive the confirmation mail or test by the university within 15-20 days..

  • Read the programme guide to know the courses on offer.

IGNOU RE-REGISTRATION FULL PROCESS

On this portal you can submit your IGNOU re-registration form for the next year/semester and make online payment. This portal is open for both Indian and International students of the University.
Before you proceed, please read the following instructions carefully:
1. You will need to register on the Portal. Please click “New Registration’ button to proceed. Please provide your correct mobile number and e-mail ID, because we shall be able to send you confirmation and other important update only if we have your correct mobile number and e-mail ID.
If you have already registered on the portal, you may use your Username and Password to log in.
In case you face difficulty in registering on the portal (not getting OTP/ forgot Username/Password or any other difficulty), please approach your Regional Centre for re-setting of your account/updating email ID or mobile number.
2. Choose your courses (wherever option is given) carefully. Please go through your Programme Guide for details of the courses on offer. Change of course at a later stage may result in loss of time available to you for your studies.
3. Please exercise due caution in making online transaction. Please do not share your card details or OTP with anyone. As far as possible, please use your own card/net banking to make payment. You can also make payment through UPI, including BHIM App. Students of International Division may use online payment options available to them.
4. Please do not wait for the last date for submission of your re-registration form.
5. In case online payment made by you does not get updated, please do not make the second payment immediately. Please wait for a day, check the payment status and then decide.
6. In case you make payment two times for the same application, one of the payments shall be refunded to your account.
7. In case you are using third-party services (cybercafé or some other outlet) for submission of your re-registration form, please ensure that the courses have been correctly chosen and payment of programme fee has been made successfully. Please obtain a printout of the form submitted and payment confirmation.

IGNOU RE-REGISTRATION Hindi 

इस पोर्टल पर आप अगले वर्ष/सेमेस्टर के लिए अपना पुनः पंजीकरण फॉर्म जमा कर सकते हैं और ऑनलाइन भुगतान कर सकते हैं। यह पोर्टल विश्वविद्यालय के भारतीय और अंतर्राष्ट्रीय दोनों छात्रों के लिए खुला है।

आगे बढ़ने से पहले, कृपया निम्नलिखित निर्देशों को ध्यान से पढ़ें:

1. आपको पोर्टल पर पंजीकरण करना होगा। आगे बढ़ने के लिए कृपया “नया पंजीकरण” बटन पर क्लिक करें। कृपया अपना सही मोबाइल नंबर और ई-मेल आईडी प्रदान करें, क्योंकि हम आपको पुष्टिकरण और अन्य महत्वपूर्ण अपडेट तभी भेज पाएंगे जब हमारे पास आपका सही मोबाइल नंबर और ई-मेल आईडी होगा। यदि आप पहले से ही पोर्टल पर पंजीकृत हैं, तो आप लॉग इन करने के लिए अपने उपयोगकर्ता नाम और पासवर्ड का उपयोग कर सकते हैं। यदि आपको पोर्टल पर पंजीकरण करने में कठिनाई हो रही है (ओटीपी नहीं मिल रहा है/यूजरनेम/पासवर्ड भूल गए हैं या कोई अन्य कठिनाई है), तो कृपया अपने खाते को फिर से सेट करने/ईमेल आईडी या मोबाइल नंबर अपडेट करने के लिए अपने क्षेत्रीय केंद्र से संपर्क करें।

2. अपने पाठ्यक्रम (जहां भी विकल्प दिया गया है) सावधानी से चुनें। प्रस्तावित पाठ्यक्रमों के विवरण के लिए कृपया अपनी कार्यक्रम दर्शिका देखें। बाद के चरण में पाठ्यक्रम में बदलाव के परिणामस्वरूप आपको अपनी पढ़ाई के लिए उपलब्ध समय की हानि हो सकती है।

3. कृपया ऑनलाइन लेन-देन करने में उचित सावधानी बरतें। कृपया अपने कार्ड का विवरण या ओटीपी किसी के साथ साझा न करें। जहां तक ​​संभव हो, भुगतान करने के लिए कृपया अपने स्वयं के कार्ड/नेट बैंकिंग का उपयोग करें। आप BHIM ऐप सहित UPI के माध्यम से भी भुगतान कर सकते हैं। अंतर्राष्ट्रीय प्रभाग के छात्र उन्हें उपलब्ध ऑनलाइन भुगतान विकल्पों का उपयोग कर सकते हैं। 4. कृपया अपना पुनः पंजीकरण फ़ॉर्म जमा करने की अंतिम तिथि की प्रतीक्षा न करें।

5. यदि आपके द्वारा किया गया ऑनलाइन भुगतान अपडेट नहीं होता है, तो कृपया तुरंत दूसरा भुगतान न करें। कृपया एक दिन प्रतीक्षा करें, भुगतान स्थिति जांचें और फिर निर्णय लें।

6. यदि आप एक ही आवेदन के लिए दो बार भुगतान करते हैं, तो भुगतानों में से एक भुगतान आपके खाते में वापस कर दिया जाएगा।

7. यदि आप अपने पुन: पंजीकरण फॉर्म को जमा करने के लिए तीसरे पक्ष की सेवाओं (साइबर कैफे या किसी अन्य आउटलेट) का उपयोग कर रहे हैं, तो कृपया सुनिश्चित करें कि पाठ्यक्रमों को सही ढंग से चुना गया है और कार्यक्रम शुल्क का भुगतान सफलतापूर्वक किया गया है। कृपया सबमिट किए गए फॉर्म और भुगतान की पुष्टि का एक प्रिंटआउट प्राप्त करें। पुनः पंजीकरण के लिए आगे बढ़ें

PROCEED FOR  IGNOU RE-REGISTRATION

Fill Re-registration Form online. Read the declaration and check the ‘Declaration’ box. Preview your data and confirm details. Make payment of Fee through the Credit/Debit card/Net Banking.
IGNOU Online Re-registration Fee 2023
In that case, they need to pay the fee in 3 parts according to the 3 years fee, So, the IGNOU Re-registration fee is Rs 3000 for BA program.
Yes, University has a limited provision for cancellation of Programme and refund of fee as prescribed in the Refund Policy of the University.

know your admission/registration details – ignou

Enter Enrollment No.*
Enter Programme Code

Change Image Enter Verification Code 

Ignoua2zsolvedassignment.in also Provides:-

Solved Assignment
Handwritten Assignments
Project
Guess Papers

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *